PORSCHE na które Cię stać!

Porsche 924 przez 9 lat produkcji sprzedało się w aż 122 tys. egzemplarzy i w tej klasie był to prawdziwy sukces. Przyczyniła się do tego bardzo atrakcyjna jak na Porsche cena, którą uzyskano dzięki wykorzystaniu wielu podzespołów produkcji VW. 

 


Porsche 924 jest najtańszym używanym Porsche. Dziś koszt używanej „924” waha się od kilku tys. zł za egzemplarz wymagający remontu do kilkunastu tys. zł za auta w bardzo dobrym stanie.

 

Porsche 924 – silnik

Podstawową jednostką napędową jest silnik pochodzący z dostawczego VW LT, ale w Porsche 924 został on znacznie zmodyfikowany. Rzędowa czwórka o pojemności 2 l osiąga moc 125 KM. Aby masa samochodu rozkładała się wzorcowo, skrzynię biegów zintegrowano z przekładnią główną i umieszczono na tylnej osi (układ Transaxle).

 

Porsche 924 – różne wersje

 

Od 1978 r. oferowano również wersję turbo osiągającą 176 KM. Auto z tym silnikiem wyróżnia się charakterystycznymi wlotami powietrza nad zderzakiem i do „setki” rozpędza się w 7,7 s. Wypuszczono też niewielką serię Porsche 924 Carrera GT o mocy 210 KM oraz Carrera GTS o mocy 245 KM. W latach 1986-88 produkowano jeszcze model 924 S wykorzystujący układ napędowy z modelu 944 (150 KM).
Wzorcowe rozłożenie masy auta wpływa na dobre właściwości jezdne. Najlepiej prowadzą się auta wyprodukowane w latach 80. już po gruntownej modernizacji zawieszenia. W eksploatacji zadbane egzemplarze Porsche 924 nie są kłopotliwe, ale czasami dokuczają problemy z uruchomieniem ciepłego silnika.

Więcej na Auto Świat